Bizi takip edin
|
EN

ENG 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Klinik İngilizce I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ENG 207
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Hemşirelik alanına uygun İngilizce kullanarak, verilmiş olan görevleri verimli bir şekilde yerine getirmek amacıyla gerekli becerileri kazandırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görevleri yerine getirirken İngilizce dilindeki güveni ve akıcılığı artırmak
  • hemşirelik alanında tıbbi, sağlık bakım hizmetlerini sunmak için yeterli düzeyde ilgili kelime haznesi oluşturmak
  • Hemşirelik alanında tıbbi, sağlık bakım hizmetlerini sunmak için yeterli düzeyde ilgili kelime haznesi oluşturmak
  • Hem yazılı hem de sözlü olarak uygun İnglizce dilbilgisini inşa etmek
  • Meslekdaşları, doktorları, hastaları ve temel olarak hastane ortamındaki herkesle iletişim becerilerini geliştirmek
Ders Tanımı Üretken becerilere odaklanma, temelde katılımcıların gerçek yaşamdaki sosyal durumlarla etkileşime girme becerileri. Program, hemşirelik endüstrisinin ilgili alanında metinler ve formatlar hazırlama ve anlama, katılımcılara uygun İngilizce kullanarak görev ve görevleri bir hemşire olarak yönetme ve yürütme konusunda bilgi verme ve verme konusunda yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Unit 1: Admitting patients 6-10 / Welcoming a patient on admission / Describing parts of the body Reading: Parts of the body
2 Unit 2: Admitting patients 11-15 / Medical focus: equipment to take patient observations / Ödev 1 Medical equipments chart
3 Unit 2: Caring for patients after operation 16-19 / In recovery / returning a patient to the ward Reading: Recovery stage
4 Unit 2: Caring for patients after operation 20-22 / Talking about pain / Charting and documentation: IV Prescription / Ödev 2 Post operation phase
5 Unit 2: Caring for patients after operation 23-25 / Medical focus: IV infusion equipment / Quiz 1
6 Extension activity: Vocabulary strategies / Extension activity: Conversation strategies / Consolidation units 1-2 / Ödev 3
7 Unit 3: Caring for terminally ill patients 26-29 / talking about feelings / Showing empathy / Midterm Reading: Feelings
8 Uygulama 1
9 Unit 3: Caring for terminally ill patients 30-32 / Medical focus: Pain relief / Palliative Care Pain Assessment using patient information leaflets / Ödev 4 Reading: Palliative Care Pain
10 Unit 4: The District Nurse / Nursing role / Medical focus: wounds
11 Unit 4: The District Nurse / Helping a patient with activities of daily living (ADLs) / Managing embarrassing moments / Ödev 5 Reading: Embarrassing moments
12 Unit 4: The District Nurse / District Nurse Prescription Sheet / Reading medication labels / Quiz 2 Prescription and charts
13 Extension activity: Understanding handovers / Extension activity: Describing wounds / Consolidation Unit 3-4 / Ödev 6 What is handover?
14 Uygulama 2
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Cambridge English for Nursing, CUP - Virginia Allum & Patricia McGarr- Pre-Intermediate

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bosher, S. (2008). English for Nursing, Academic Skills (Michigan Series in English for Academic & Professional Purposes) University of Michigan Press / ELT.

Grice, T. & Greenan J. (2009). Oxford English for Careers: Nursing 1 (Student's Book) Oxford University Press: UK

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
2
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
2
4
Portfolyo
0
Ödev
2
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
5
5
Final Sınavı
1
5
5
    Toplam
78

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

2

Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

3

Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder.

4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür.

5

Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

6

Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır.

7

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

8

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

9

Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir.

10

Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

11

Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.