SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mesleki Temeller I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 105
|
Güz
|
6
|
0
|
6
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, insan davranışının psiko-biyolojik alt yapısına, doğru ve etkili iletişim kurabilme becerisine, hemşireliğin temel felsefesine, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığının korunmasına, geliştirilmesine ve iyileştirilmesine yönelik bilgi, tutum ve becerileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimi ve felsefesi, meslek kavramı ve meslekleşme süreci, iletişim kavramı ve iletişimi etkileyen faktörleri, temel iletişim becerilerini, psikolojide araştırma yöntemleri, sinir bilim ve davranış, gelişim ve sosyal psikolojiyi kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | • Dersin tanıtımı • Bölüm öğretim elemanları ile tanışma ve oryantasyon | Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 3-26. |
2 | • Hemşireliğin tarihçesi ve tanımı, Dünya’da ve Türkiye’de Hemşirelik • İletişim kavramı ve iletişimi etkileyen faktörler • Psikoloji bilimi | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 17-24. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 39-56. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 27-71. 4. Morris, C.G. (2002). Understanding Psychology. Prentice-Hall: NJ (Selected Sections: Chapter 1: The Science of Psychology) |
3 | • Hemşirelik Felsefesi • Sözsüz iletişim Psikolojide araştırma yöntemleri | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 103-112. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 57-78. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 72-90. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. |
4 | • Hemşireliğin Temel Kavramları (İnsan, Sağlık-Hastalık) • Etkin Dinleme • Geribildirim alma verme Zihnin nörobiyolojik temelleri: beyin ve sinir sistemi | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 91-108. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. |
5 | • Hemşireliğin Temel Kavramları (Çevre, Hemşirelik) • Empati Zihnin nörobiyolojik temelleri: duyum ve algı | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 112-140. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. |
6 | • Temel Kavram ve İlişkileri, Kuram/ Model (Tanım), Bakım Vermede Modelin Yeri • Kendini tanıma, farkındalık ve farkındalığı geliştirme Zihnin nörobiyolojik temelleri: bilinç ve uyku | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 123-136. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 179-194. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 147-164. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. |
7 | • Hemşirelerin Rolleri, Sorumlulukları ve çalışma Alanları, Hemşirelik Mevzuatı • Algı/önyargı – Yazılı iletişim Sağlık, stres, başa çıkmak | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 119-144. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 164-181. 4. Morris, C.G. (2002). Understanding Psychology. Prentice-Hall: NJ (Selected Sections: Chapter 1: The Science of Psychology) |
8 | • Hemşirelikte Etik "Hemşirelik Mesleğinin İlk Etik Kodları: Geçmişten Günümüze Hemşirelik Andı" makale incelemesi • Zamanı doğru kullanma Ara sınav 1(Psikoloji) | 1.Özsoy, S., Dönmez, R. (2017). Hemşı̇relı̇k Meslegı̇nı̇n İlk Etı̇k Kodları: Geçmı̇şten Günümüze Hemşı̇relı̇k Andı. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi , 33 (1) , 111-122 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egehemsire/issue/49327/630064 2. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. 3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. 4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. 5. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 6. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 7. Glassman, W., & Hadad, M. (2013). Approaches to Psychology. McGraw Hill. 8. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. 9. Morris, C.G. (2002). Understanding Psychology. Prentice-Hall: NJ (Selected Sections: Chapter 1: The Science of Psychology) |
9 | Ara sınav 2 (hemşireliğe giriş) • Stres ve stres yönetimi Yaşam boyu gelişim: bebeklik ve çocukluk | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 145-158. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 188-206. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. |
10 | Ara sınav 3 (iletişim) • Hemşirelikte değerler sistemi Yaşam boyu gelişim: ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 123-136. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S:119-144. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 206-216. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. |
11 | • Hemşire kuramcılar ve kuramları/modelleri • Baş etme İnsancıl ve Hümanist Teoriler | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 79-94. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Glassman, W., & Hadad, M. (2013). Approaches to Psychology. McGraw Hill. |
12 | • Florence Nightingale' in hemşirelik için önemi, İngiltere Florence Nightingale Müzesi Online Ziyareti, Meslek Kavramı, Hemşirelikte Meslekleşme Süreci, • Atılganlık/ hayır deme Psikopatoloji-1 | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 137-176. 2. Florence Nightingale Müze Gezisi Online https://www.youtube.com/watch?v=Cz7lXc42jUw 3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 145-158. 4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 223-250. 5. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 6. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 7. Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G., & Neale, J. (2015). Anormal psikolojisi. M. Şahin (çev.), Ankara: Nobel Akademi. |
13 | • Toplumda Hemşirelik Algısı, “Toplumun Hemşi̇reli̇k Mesleği̇ne Yöneli̇k İmaj Algısı” Makale incelemesi Sağlık bakım sistemi, birey ve hastane ortamı • İletişim öğrenci sunumları Psikopatoloji-2 | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 37-56. 2. Kaynar Şimşek, A. & Ecevit Alpar, Ş. (2019). Toplumun Hemşirelik Mesleğine Yönelik İmaj Algisi: Sistematik Derleme . Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi , 2 (1) , 32-46 . Retrieved From https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Sauhsd/Issue/45374/516746 3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 145-158. 4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 257-290. 5. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 6. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 7. Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G., & Neale, J. (2015). Anormal psikolojisi. M. Şahin (çev.), Ankara: Nobel Akademi. |
14 | • Vaka Ödevi Sunumları • İletişim öğrenci sunumları Psikopatoloji-3 | 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 387-408. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 296-322. 4. Psikopatoloji ile ilgili kısa filmler |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | 1. Aştı T.A., Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Yeni Baskı 2020. ISBN-ISSN 978-975-01795-7-0 2. Ay F. “Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler”, Nobel Tıp Kitapevi, 6. Baskı İstanbul, 2015. ISBN-ISSN 978-605-335-089-7 3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. ISBN 978-605-82106-2-2 4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. ISBN 9786053556534 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Birol L. Hemşirelik Süreci, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2020. ISBN 9786052580462 2. Özsoy, S., Dönmez, R. (2017). Hemşı̇relı̇k Meslegı̇nı̇n İlk Etı̇k Kodları: Geçmı̇şten Günümüze Hemşı̇relı̇k Andı. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi , 33 (1) , 111-122 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egehemsire/issue/49327/630064 3. Kaynar Şimşek, A. & Ecevit Alpar, Ş. (2019). Toplumun Hemşirelik Mesleğine Yönelik İmaj Algisi: Sistematik Derleme . Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi , 2 (1) , 32-46 . Retrieved From https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Sauhsd/Issue/45374/516746 4. Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir. 2005. ISBN 975-98185-0-7 5. Cüceloğlu D. İletişim Donanımları “Keşkesiz bir yaşam için iletişim”. 59. Baskı. Remzi Kitabevi. 2019. ISBN 978-975-14-0886-0 6. Kaya, A. Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. 2017. ISBN 978-605-364-064-6 7. Kocaman, N. Sağlık bakım profesyonelleri ve hasta iletişimi. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. 2015. 161-195 ISBN 9786053350934 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
3
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
46
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
54
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
46
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
3
|
20
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
54
|
54
|
Toplam |
250
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
|||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.