SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 200 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ameliyathane Hemşireliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 200
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, ameliyathane hemşireliğinde standartlar, ameliyathane yapı ve mimarisi, ameliyathanede hasta ve çalışan güvenliği, ve intraoperatif hasta bakımı konularında güncel ve kanıt temelli bilgi kazanmaları amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Ameliyathanede bulunması ve oluşturulması gereken standartları, ameliyathane yapı ,mimarisi ve yönetimini, ameliyathanede hasta pozisyonları, ameliyathane ekibini ve özellikle scrub ve sirküler hemşirenin görev yetki ve sorumluluklarını, ameliyathanede hasta ve çalışan güvenliğini kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması. Ders içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
2 | Ameliyathanede organizasyon ve yönetimi | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
3 | Ameliyathane ekibinin görev, yetki ve sorumlulukları Ameliyathane hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği tanıtımı | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
4 | Ameliyathanede kayıt ve dökümantasyon Ameliyathanede Hasta Pozisyonları | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
5 | Ameliyathane temizliği ve dezenfeksiyonu Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon yöntemleri | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
6 | Anestezi çeşitleri ve komplikasyonları | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
7 | Ameliyathanede Kanama Kontrolü | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
8 | ara sınav | |
9 | Ameliyathanede ısı kontrolü -Hipotermi ve malign hipertermi Ameliyathane Hemşireliğinde standartlar | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
10 | Ameliyathanede mayo masasının hazırlanması, Ameliyathanede hasta pozisyonları ve komplikasyonların (Basınç yarası, DVT vb) önlenmesinde hemşirenin sorumlulukları | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
11 | Ameliyathane Cerrahi Alan Enfeksiyonlarının Önlenmesi hemşirenin rol ve sorumlulukları | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
12 | Ameliyathanede hasta güvenliği ve hemşirenin sorumlulukları Güvenli cerrahi kontrol listesi | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
13 | Ameliyathanede çalışan güvenliği ve hemşirenin sorumlulukları | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
14 | Ameliyathanede Etik ve yasal konular | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
15 | Örnek vaka sunumu ve tartışma | Öğretim elemanının ders notları ve önereceği kaynaklar |
16 | final |
Ders Kitabı | Dersi veren öğretim elemanın notları ve kitaplar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Van Gıerabergen M., Kaymakçı Ş. Ameliyathane Hemşireliği.Meta basım matbaacılık hizmetleri, İzmir, 2015 Karadakovan A, Aslan E. F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Geliştirilmiş 3. Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara, 2014 Erdil F, Elbaş Ö. N. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, 4. Baskı, 2001 Haigh H. Perioperative standards and recommended practices. 2010 edition, AORN; 2010 Rothrock C. R. Alexander's Care of the Patient in Surgery, fourteenth edition, Elsevier mosby, 2010. 2. Center For Disease Control (CDC) http://www.cdc.gov/, Ekim 2011 4. American Hospital Association (AHA) http://www.aha.org/, Ekim 2011 5. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
5
|
80
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
17
|
17
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
195
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
X | ||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
X | ||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.