SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 214 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çocuk Sağlığı Hemşireliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 214
|
Bahar
|
4
|
0
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere çocuk ve aile sağlığını korumaya yönelik hizmetleri tanımayı, çocuk ve ailesini fiziksel, duygusal ve sosyal açıdan bir bütün olarak değerlendirmenin önemini, çocuğa ilişkin sorunların ortaya çıkmasına yol açan etmenleri, hastalıkların ailesel ve toplumsal yükü ve sağlıklı/hasta çocukların bakımı konusunda kuramsal bilgiler öğretmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders çocuk sağlığı ve hastalıklarına giriş, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığı sorunları, pediatri hemşireliğinin standartları, rolleri, etik ve yasal sorunlar, yüksek riskli çocuk ve aile, yaşlara göre büyüme ve gelişme, taramalar ve sağlık eğitimini içerir. Bu ders, sağlıklı/hasta çocuk ve ailesinin gereksinimlerini, pediatri hemşiresinin sorumluluklarını, hemşirelik sürecini, çocuklarda sık görülen sorunları, kazalar ve zehirlenmeleri, pediatride ilaç uygulamalarını açıklar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çocuk Hemşireliğinin Felsefi, Rol ve İşlevleri, Dünya’da ve Türkiye’de Çocuğun Durumu | Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1. cilt. Sistem Ofset, Ankara. SS 1-24 Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.SS 21-30 |
2 | Yenidoğan Dönemi Çocukluk Dönemlerinde Büyüme Ve Gelişme | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
3 | Çocuklarda Öykü Alma ve Fizik Muayene Çocuklarda temel uygulamalar ve hemşirelik girişimleri | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
4 | Çocuklarda İlaç Uygulamaları ve Hemşirelik Yönetimi | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
5 | Akut ve Kronik Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Cerrahi Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Ağrı Yönetimi | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
6 | Çocuklarda Sıvı ve Elektrolit/Asit Baz Dengesi/Dengesizlikleri Ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
7 | Çocuklarda Bulaşıcı Hastalıklar ve Bağışıklama GÜS Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı 1.Ara sınav | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
8 | Endokrin Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
9 | Çocuklarda Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
10 | Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
11 | Hematolojik Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
12 | Çocuklarda Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
13 | Onkolojik Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
14 | Nörolojik Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı 2. Ara sınav | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset, Ankara. SS 1-393. ISBN : 975-94996-3-0 Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. SS 1-1036 ISBN : 978-605-5901-05-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Polat S., Gürol A. (2018). Çocuklarda Ağrı Yönetimi Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Bir Rehber. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara. ISBN: 978-605-320-876-1 Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel Tıp Kitabevi. ISBN: 9789754206302 Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul. ISBN: 9789944211765 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. ISBN: 9786058155022 Bindler R.C., Ball J.W. (2014). Clinical Skills Manual for Principles of Pediatric Nursing Çocuk hemşireliği Klinik Uygulamalar Becerileri Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara. ISBN: 9786051339825 Düzkaya S.D., Evcimen D.K. Akay H., Keskin Ö.N. Yakut T. (2015). Çocuk Hemşireliği Protokolleri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. İstanbul. ISBN: 9786053351368 Bolışık B., Yardımcı F., Didişen Akçay N (2015). Pediatrik Cerrahi Hastasına Hemşirelik Bakımı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara. ISBN: 978-605-320-332-2. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
14
|
28
|
Final Sınavı |
1
|
29
|
29
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.