Bizi takip edin
|
EN

HEM 318 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sağlık Alanında Araştırma- II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HEM 318
Güz/Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin; kanıta dayalı hemşireliğin önemini kavraması, Kanıt düzeylerini, kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı, klinik soru geliştirebilmeyi bilmesi, bilimsel bir derlemeyi poster bildiri şeklinde hazırlayabilmesi ve poster bildiri sunumu yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kanıt düzeylerini sınıflandırabilecektir.
  • Yanıtlanabilir klinik soru oluşturabilecektir
  • Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilecektir
  • Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini açıklayabilecektir
  • Literatür taraması yapabilecektir.
  • Bilimsel bir derleme yazabilecektir
  • Bilimsel bir poster hazırlayabilecektir
  • Poster bildiri sunumu yapabilecektir
Ders Tanımı Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının önemini açıklayabilmesi, kanıt düzeyi yüksek çalışmalara ulaşabilmesi ve kanıta dayalı rehberleri değerlendirebilmesi, bilimsel bir derlemeyi poster bildiri şeklinde hazırlayabilmesi ve poster bildiri sunumu yapabilmesidir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Prof. Dr. Özgül KARAYURT Dersin Tanıtımı Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK
2 Kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı tıp kanıta dayalı hemşirelik ve tarihçesi Prof. Dr. Özgül KARAYURT Araştırma sorusu ve amaçlarının belirlenmesi Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 1: 3-45 Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. “Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve Kritik” (Nobel Tıp Kitabevleri, 2021), Ss: 65-86
3 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının adımları ve bileşenleri -Kanıt tipleri ve düzeyleri Prof. Dr. Özgül KARAYURT Literatür tarama Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 2: 45-96 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 29-53
4 - Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının Yararları ve Engelleri - Hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezleri Prof. Dr. Özgül KARAYURT Literatür özetleme Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 76-86 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 53-63
5 Yanıtlanabilir klinik soru oluşturma (PICO) Prof. Dr. Özgül KARAYURT Bilimsel derleme yazma ilkeleri Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 76-86 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 281-302
6 Randomize kontrollü çalışma, sistematik inceleme ve meta analiz- Örnekler Prof. Dr. Özgül KARAYURT Derleme hazırlama Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 50-77 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 281-302
7 Kanıta dayalı uygulama rehberler, amaçları ve uygulamada kullanımı-Örnekler Prof. Dr. Özgül KARAYURT Derleme hazırlama Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 50-77 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 281-302
8 Araştırma kullanımını artıran stratejiler Araştırma kanıtlarının hemşirelik uygulamalarına entegrasyonu- Örnekler Prof. Dr. Özgül KARAYURT Derleme hazırlama Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 4: 90-165 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 281-302
9 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları Prof. Dr. Özgül KARAYURT Poster hazırlama ilkeleri Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 10: 600-660 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 305-310
10 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları Prof. Dr. Özgül KARAYURT Posterin hazırlanması Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 305-310
11 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları Prof. Dr. Özgül KARAYURT Posterin hazırlanması Öğr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 7: 380-467 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss:305-310
12 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları Prof. Dr. Özgül KARAYURT Grupların posterini sunması Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss:29-310
13 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları Prof. Dr. Özgül KARAYURT Grupların Posterini sunması Ögr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter Chapter 1-9: 3-656 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss:29-310 .
14 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları Prof. Dr. Özgül KARAYURT Bildirinin kongreye gönderilmesi Öğr. Gör. Dr. Ebru DIĞRAK -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter Chapter 1-10: 3-656 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss:305:310
15 Dersin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

-Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A. (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby,

-Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. “Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve Kritik” (Nobel Tıp Kitabevleri, 2021), ISBN: 978-605-335-346-1

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53.

-Herdman A. Elizabeth. (2006). Derleme Makale Yazımında, Konferans ve Bildiri Sunumu Hazırlamada Pratik Bilgiler. Hemşirelikte Eğitim Araştırma Dergisi 3(1):2-4.

-Büyükafşar K. (2017). Sağlık Bilimleri Alanında Bilimsel Makale Yazma Teknikleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg 10(3): 252-269.

-Üstdal, Muzaffer Kaplan (2009). Bilimsel bir poster hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi (Erciyes Medical Journal) 31(3):282-290.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
4
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
8
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

2

Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

3

Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder.

X
4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür.

X
5

Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

6

Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır.

7

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

8

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

9

Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir.

X
10

Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.