SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
SB 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Konuşma ve Sunma Becerileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SB 230
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirecek temel unsurları ve ipuçlarını öğrenmeleri ve dersin sonunda etkili sunum ve poster hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, etkili konuşma ve sunma teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulamaları içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | -Dersin Tanımı | |
2 | Etkili İletişim Teknikleri | George W. Fotis (1998). Kişisel etkinizi geliştirin: insan ilişkilerinde etkili olmak için gereken 9 temel özellik. İstanbul : Rota, ss: 1-122. |
3 | -Beden Dili, Mimik ve Jestler -Farklı Kültürlerde Beden Dili | Ker Dincer M (2012). İletişimin kalbi : sözsüz iletişim becerileri. Ankara : Nobel Akademik, ss: 1-409. |
4 | -Konuşma Sanatı ve Konuşmacı Özellikleri -Etkili Konuşma Teknikleri Etkili Sunum Teknikleri | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189. -Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344. -TÜBİTAK. Etkili Sunumlar için El Kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
5 | -Etkili Sunum Teknikleri Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri | TÜBİTAK. Etkili Sunumlar için El Kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
6 | -E-Posta Yazım Kuralları -Resmi Yazışma Kuralları -Microsoft Word Programı ile Metin Yazma -Etkinlik raporlama -Özgeçmiş Oluşturma | -Flynn N., Flynn T. (2000). Writing effective e-mail. London : Kogan Page, ss: 1-128. -Donald H. Weiss. (1993) Etkili Özgeçmis Yazma Teknikleri. Rota Yayinlari ss: 1-67. -Donald H. Weiss. (1997) Görüşme teknikleri. İstanbul : Rota,. Ss: 1-71 - Tutar H. (2002) Mesleki yazışma teknikleri. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, ss:1- 231. Tontuş Ö. (2019) Etkinlik Yönetimi. https://www.researchgate.net/publication/335030740_ETKINLIK_YONETIMI |
7 | Bireysel Çalışma: Öğrenci Sunumları | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189. -Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344. |
8 | Bireysel Çalışma: Öğrenci Sunumları | TÜBİTAK. Etkili Sunumlar için El Kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
9 | Microsoft Word Programı ile Metin Yazma Teknikleri | Microsoft Word Ders Notları http://matematik.fef.duzce.edu.tr/Dokumanlar/matematik_fef/ders3.pdf |
10 | Bireysel Çalışma: Microsoft Word Programı ile Metin Yazma Teknikleri | Microsoft Word Ders Notları http://matematik.fef.duzce.edu.tr/Dokumanlar/matematik_fef/ders3.pdf |
11 | Poster Hazırlama Teknikleri | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
12 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
13 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
14 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır? http://w3.bilecik.edu.tr/cografya/wp-content/uploads/sites/14/2017/03/Poster_ya_da_Poster_Bildiri_Nasil_Hazirlanir_-Uyumluluk-Modu.pdf |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189, ISBN-ISSN: 975-7782-69-6. - Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344, ISBN 978-625-7228-31-2. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -George W. Fotis (1998). Kişisel etkinizi geliştirin: insan ilişkilerinde etkili olmak için gereken 9 temel özellik. İstanbul : Rota, ss: 1-122. ISBN-ISSN: 975-7805-86-6 -Ker Dincer M (2012). İletişimin kalbi : sözsüz iletişim becerileri. Ankara : Nobel Akademik, ss: 1-409, ISBN-ISSN: 978-605-133-319-9. -Flynn N., Flynn T. (2000). Writing effective e-mail. London : Kogan Page, ss: 1-128. ISBN-ISSN: 0-7494-3326-4. -Donald H. Weiss. (1993) Etkili Özgeçmis Yazma Teknikleri. Rota Yayinlari ss: 1-67. ISBN-13 : 975-780528-9. -Donald H. Weiss. (1997) Görüşme teknikleri. İstanbul : Rota,. ss: 1-71. ISBN- ISSN: 975-780517-3. -Tutar H. (2002) Mesleki yazışma teknikleri. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, ss:1- 231. ISBN-ISSN: 975-591-398-X. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
|||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
|||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.