Bizi takip edin
|
EN

ENG 208 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
KLİNİK İNGİLİZCE II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ENG 208
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı hemşirelik alanına uygun İngilizce kullanarak, verilmiş olan görevleri verimli bir şekilde yerine getirmek amacıyla gerekli becerileri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görevleri ve vazifeleri yerine getirirken İngilizce dilindeki güveni ve akıcılığı arttırabilir.
  • Hemşirelik alanında tıbbi, sağlık bakım hizmetlerini sunmak için yeterli düzeyde ilgili kelime hazinesi oluşturabilir.
  • Hem yazılı hem de sözlü olarak uygun İngilizce dilbilgisi yapısını yaratabilir.
  • Meslektaşları, doktorları, hastaları ve temel olarak hastane ortamındaki herkesle iletişim becerilerini geliştirebilir.
  • Etkin ve akıcı bir şekilde görüşme gerçekleştirebilir.
Ders Tanımı Bu ders üretken becerilere odaklanma, temelde katılımcıların gerçek yaşamdaki sosyal durumlarla etkileşime girme becerilerini içerir. Program hemşirelik endüstrisinin ilgili alanında metinler ve formatlar hazırlama ve anlama, katılımcılara uygun İngilizce kullanarak görev ve görevleri bir hemşire olarak yönetme ve yürütme konusunda bilgi vermede yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Unit 5 Rehabilitasyon sürecine yardımcı olmak Besin grafiği hastanın gelişim sürecini tartışmak
2 Unit 5 Rehabilitasyon sürecine yardımcı olmak Ödev 1 Besin grafiği kullanımı
3 Unit 6 Hastayı mobilize etmek Hastayı yataktan kaldırmak
4 Unit 6 Hastayı mobilize etmek Ödev 2 Hasta mobility değerlendirilmesi
5 Unit 7 Tıbbi görüntüleme Quiz 1 Tıbbi görüntüleme ekipmanları
6 Unit 7 Tıbbi görüntüleme Ödev 3 Bilgilendirme ve Kabul formu
7 Midterm
8 Uygulama 1
9 Unit 8 Diyabetli hastalara diyabet yönetiminde yardım etmek Ödev 4 Diyabet çizelgesi
10 Unit 8 Kanda glikoz seviyesi Kanda glikoz duzeyi anlatımı
11 Unit 8 Diyabetli hastalara diyabet yönetiminde yardım etmek Ödev 5 Diyabet yönetimi
12 Unit 8 Diyabetli hastaları diyabet hakkında eğitimek Quiz 2 Diyabet hasta eğitimi
13 Diyabetli hastaları diyabet hakkında eğitimek Ödev 6 Diyabet hasta eğitimi
14 Uygulama 2
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Cambridge English for Nursing ,CUP

Virginia Allum & Patricia McGarr pre intermediate

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
2
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
-
-
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
2
4
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
-
0
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
1
3
3
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

2

Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

3

Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder.

4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür.

5

Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

6

Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır.

7

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

8

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

9

Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir.

10

Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

11

Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.