Bizi takip edin
|
EN

Akademik Danışmanlık Uygulama Esasları ve Danışman Görüşme-Değerlendirme Formları

 

İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

LİSANS EĞİTİMİ AKADEMİK DANIŞMANLIK UYGULAMA ESASLARI

 

Bu uygulama esasları; lisans seviyesindeki yükseköğretim programlarında öğrenim gören öğrencilere, akademik başarı durumlarının değerlendirilerek her yarıyılda alacakları derslerin seçiminde ve üniversite yaşamına uyum, mesleki gelişim ve kariyer konularında verilecek her türlü danışmanlık hizmetlerine ilişkin uygulama esaslarını kapsar.

 

Danışmanlık Hizmetlerinin Yürütülmesi

Danışmanların Atanması ve Görev Süresi

Öğrenci danışmanının atanması ve görev süresi İzmir Ekonomi Üniversitesi Akademik Danışmanlık Yönergesi’ne göre yapılır.

 

Fakülte Dekanı Görevleri

a) Akademik danışmanların, danışmanlık yüklerinin adil dağıtılmasını sağlamak,

b) Akademik danışmanlık hizmetinin verilmesi konusunda, bölüm başkanlarını bilgilendirmek,

c) Akademik danışmanlıkla ilgili sorunları çözmek için gerekli çalışmaları yapmak ve tedbirleri almak,

d)Her Eğitim-Öğretim yılı sonunda, bölüm başkanı tarafından iletilen geliştirme önerilerini bölüm toplantılarında görüşmek, varsa ihtiyaç duyulan konularda çözüm önerileri geliştirmek ve Rektörlük makamına iletmek.

 

Danışmanlar Kurulunun Görevleri

a) Hemşirelik bölümünde görevli olan ve danışmanlık yapan tüm öğretim elamanları Danışmanlar Kurulu’nu oluşturur.

b) Danışmanlar Kurulu toplantıları Bölüm Toplantıları ile birlikte yürütülür.

c) Danışmanlar Kurulu, her dönem, ders kayıtlarından önce en az bir kez toplanır ve akademik danışmanlık hizmetiyle ilgili bilgi alışverişinde bulunur.

d) Her Eğitim-Öğretim yılı sonunda, akademik danışmanlık hizmetleriyle ilgili sorunlar ve önerileri iletmek için yeniden toplanır.

 

Danışmanın Görevleri

a) İzmir Ekonomi Üniversitesi Akademik Danışmanlık Yönergesi’nde tanımlanan öğrenci akademik danışman görevlerini bilmek ve yürütmek,

b) Her akademik dönemin başında ders kayıt ve ders ekleme/bırakma tarihlerinde üniversitede hazır bulunmak, hazır bulunamayacağı koşullarda bölüm başkanının onayı ile görevini bir başka öğretim elemanına devretmek ve durumu öğrencilere en geç her dönem ders kayıt, ders ekleme/bırakma tarihlerinden en az bir gün önce duyurmak,

c) Eğitim programının düzenlenmesine katkı sağlamak,

d) Öğrencilere meslekî açıdan rehberlik etmek,

e) Öğrencileri, bağlı oldukları güncel yönetmelik ve yönergeler konusunda bilgilendirmek,

d)Öğrencilerin dersteki başarı durumlarını izlemek, başarısızlık durumunda, başarısızlığa yol açan nedenleri araştırmak ve çözüm getirmeye çalışmak,

e) Gerekli görülen hallerde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri almaları için öğrencileri Üniversite bünyesindeki ilgili birimlere yönlendirmek,

f) Öğrencinin genel durumunu izleyerek, öğrencinin ihtiyaç duyması halinde, mevcut burslardan veya benzeri olanaklardan faydalanabilmesi için bilgilendirme yapmak,

g) Öğrencileri, ders dışı zamanlarını etkin ve faydalı şekilde değerlendirebilmeleri amacıyla, katılabilecekleri bilim, kültür ve sanat etkinliklerine yönlendirmek,

h) Danışmanlık faaliyetlerini yürütmek için öğrencilerle görüşmeler planlamak, bu görüşme gün ve saatlerini öğrencilere ilân etmek ya da randevu oluşturmak ve gerçekleştirmek,

ı) Danışmanlık görüşmelerini Ek’te bulunan danışmanlık formu ile kayıt altına almak,

i) Danışmanlar Kuruluna katılmak,

j) İş ve işlemlerde aksama meydana gelmemesi için Bölüm Sekreterliği, Bölüm Başkanlığı ve ihtiyaç dahilinde Dekanlık ile sürekli ve etkin şekilde iletişim halinde bulunmak,

k) Yukarıda sıralanan esas görevlerle ilişkili olarak Bölüm Başkanlığı/Dekanlık tarafından verilen diğer görevleri eksiksiz ve zamanında gerçekleştirerek ilgili makamlara bilgi vermek.

 

Öğrencilerin Görevleri

a) İzmir Ekonomi Üniversitesi Akademik Danışmanlık Yönergesi’nde tanımlanan Danışmanlık Sisteminde Öğrencinin Yükümlülükleri’ni bilmek ve bunlara uygun davranmak,

b) Her Eğitim-Öğretim dönemi, ders kayıt ders bırakma-ekleme, dersten çekilme tarihlerinde, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak ders kayıtlarını yapmak, ders seçmek, eklemek/bırakmak, seçilen, eklenip/bırakılan, dersleri, akademik danışmanına onaylatmak,

c) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği’nin esaslarını bilmek ve uygulamak,

d) İlân edilen görüşme gün ve saatlerine uymak, belirlenen saatler arasında akademik sorunlarını akademik danışmanı ile paylaşmak,

 

Ek-1

 

 

 

Öğrencinin

Adı Soyadı:

 

Öğrencinin Numarası:

 

Öğrencinin Sınıfı/Dönemi:

 

Danışman

Ünvanı ve Adı Soyadı:

 

Görüşme Türü:

RG: Rutin görüşme    Dİ: Danışman isteği    Öİ: Öğrenci isteği

Görüşme Konusu:

1. Akademik Konular

1a. Ders işlemleri (Teorik/uygulama)

1b.Yurtdışı öğrenci değişim programları 

1c. Bilgilendirme ve yönlendirmeler (Kongre vs.)

3d. Diğer (Açıklayınız)

2. İdari ve Sosyal Konular

3. Özel Konular

3a. Üniversiteye uyum

3b. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik birimine yönlendirme

3c. Kariyer planlama

3d. Diğer (Açıklayınız)

 

 

 

 

İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ DANIŞMAN GÖRÜŞME FORMU

Öğrencinin Adı Soyadı:

Öğrencinin Numarası:

Görüşme Tarihi ve Saati

Görüşme Türü*

Görüşme Konusu**

Öneriler

Öğrenci İmzası

Danışman İmzası

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*RG: Rutin görüşme    Dİ: Danışman isteği    Öİ: Öğrenci isteği         **AK:Akademik Konular   İSK: İdari ve Sosyal Konular   ÖK: Özel Konular

             

 

 

Ek-2

 

 

İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ DANIŞMAN DEĞERLENDİRME FORMU

 

Öğrencinin Sınıfı/Dönemi:

 

Danışman

Ünvanı ve Adı Soyadı:

 

 

Evet

Hayır

Gereksinimim olduğunda farklı iletişim kanallarını kullanarak (OASIS, e-posta, ofis tel..) danışmanımla rahatlıkla iletişim kurabilirim.

 

 

Danışmanım sorunlarımı dinler ve çözümü önerileri geliştirmek için çaba gösterir.

 

 

Ders seçimlerim ve ders programın oluşturulmasında danışmanımdan yönlendirmeler alırım.

 

 

Görüşmeler sırasında danışmanımla kariyer planım üzerine konuşup yönlendirmeler alabiliyorum.

 

 

Danışmanım Üniversite ve bölümümle ilgili gereksinim duyarak yönelttiğim tüm sorularım hakkında geri bildirim yapar.

 

 

Danışmanım burs, barınma, sosyal imkanlar ve akademik süreçlerle ilgili ulaşabileceğim bilgi kaynağımdır.

 

 

Akademik danışmanlık süreci ve danışmanınız hakkında eklemek istediğiniz görüş, öneri ve taleplerinizi lütfen aşağıda açıklayınız.

 

       

 

SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.