Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

      Hemşirelik

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
        • Dekan Mesajı
        • Yönetim
        • Misyon, Vizyon
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Öğretim Programı
        • Dersler
        • Yan Dal Programları
        • Değişim Programları
        • Alt Yapı/ Laboratuvarlar
        • Klinik/alan Uygulaması
        • Mezuniyet Koşulları
      • Bilimsel Faaliyetler
        • Akademik Yayınlar
      • İş Birlikleri
        • Ulusal
        • Uluslararası
      • Etkinlikler
        • Tüm Haberler
        • Videolar
      • Akreditasyon
        • Program Amaçları
        • Program Yeterlilikleri
        • TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Komisyonlar
        • İç ve Dış Paydaşlarımız
        • Hemşirelik Bölümü Akts Oranları
        • Mezunlar
          • Mezun Videoları
          • Mezun Başarı Hikayesi
        • Oryantasyon Programı
          • 2023-2024 Akademik Yılı Oryantasyon Programı
          • 2022-2023 Akademik Yılı Oryantasyon Programı
          • 2021-2022 Akademik Yılı Oryantasyon Programı
      • Formlar
        • Ölçme Değerlendirme Kilavuzu
        • Sınav Sorusu Hazırlama Ölçütleri
        • Akademik Danışmanlık Uygulama Esasları ve Danışman Görüşme-Değerlendirme Formları
        • Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • İletişim

      HEM 105 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Mesleki Temeller I
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      HEM 105
      Güz
      6
      0
      6
      9

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      Türkçe
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Problem çözme
      Soru & Cevap
      Kritik verme
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr.Öğretim Üyesi Emine SEZGÜNSAY
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Dr.Öğretim Üyesi Emine SEZGÜNSAY
      • Öğr. Gör. Dr. Banu DEĞİRMENCİOĞLU
      • Öğr.Gör.Dr. Nehir Demirel
      • Profesör Dr. Tülay YAVAN
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin, insan davranışının psiko-biyolojik alt yapısına, doğru ve etkili iletişim kurabilme becerisine, hemşireliğin temel felsefesine, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığının korunmasına, geliştirilmesine ve iyileştirilmesine yönelik bilgi, tutum ve becerileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Hemşirelik mesleğinin doğasını, işlevlerini, rollerini, toplumdaki yerini, diğer mesleklerle olan ilişkisini ve meslek olma kriterlerini tanımlayabilecektir.
      • Hemşirelik bakımına yönelik temel kuram, kavram, ilke ve yöntemleri açıklayabilecektir.
      • İletişimin insan ilişkilerindeki önemini tanımlayabilecektir.
      • Doğru iletişim tekniklerini kullanarak etkili iletişim kurabilecektir.
      • İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) tartışabilecektir.
      • Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını (örn. davranışsal, bilişsel) tanımlayabilecektir.
      Ders Tanımı Bu ders; hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimi ve felsefesi, meslek kavramı ve meslekleşme süreci, iletişim kavramı ve iletişimi etkileyen faktörleri, temel iletişim becerilerini, psikolojide araştırma yöntemleri, sinir bilim ve davranış, gelişim ve sosyal psikolojiyi kapsar.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      X
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 • Dersin tanıtımı • Tanışma ve oryantasyon Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 3-26.
      2 • Hemşireliğin tarihçesi ve tanımı (Anlatım/Sunum) • İletişim kavramı ve iletişimi etkileyen faktörler • Psikoloji bilimi 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 17-24. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 39-56. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 27-71. 4. Morris, C.G. (2002). Understanding Psychology. Prentice-Hall: NJ (Selected Sections: Chapter 1: The Science of Psychology)
      3 • Hemşirelik Felsefesi (Kritik verme) • Sözsüz iletişim İEÜ “önlisans ve lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinin incelenmesi” • Psikolojide araştırma yöntemleri 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 103-112. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 57-78. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 72-90. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji.
      4 • Hemşirelikte profesyonellik (Tartışma) • Etkin Dinleme • Geribildirim alma verme İEÜ SBF Hemşirelik Bölümü tanıtımı • Zihnin nörobiyolojik temelleri: beyin ve sinir sistemi 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 91-108. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan.
      5 • Hemşirelerin Rolleri, Sorumlulukları ve çalışma Alanları, Hemşirelik Mevzuatı (Anlatım/Sunum) • Empati Portfolyo dosyasının tanıtımı • Zihnin nörobiyolojik temelleri: duyum ve algı 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 112-140. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan.
      6 • Hemşireliğin Temel Kavramları (İnsan, Sağlık-Hastalık) (Anlatım/Sunum-Soru/Cevap) • Kendini tanıma, farkındalık ve farkındalığı geliştirme • Zihnin nörobiyolojik temelleri: bilinç ve uyku 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 123-136. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 179-194. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 147-164. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan.
      7 • Hemşireliğin Temel Kavramları (Çevre, Hemşirelik) (Anlatım/Sunum-Soru/Cevap) • Algı/önyargı • Sağlık, stres, başa çıkmak 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 119-144. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 164-181. 4. Morris, C.G. (2002). Understanding Psychology. Prentice-Hall: NJ (Selected Sections: Chapter 1: The Science of Psychology)
      8 • Hemşirelikte Etik ve değerler • Zamanı doğru kullanma • Yaşam boyu gelişim: bebeklik ve çocukluk 1.Özsoy, S., Dönmez, R. (2017). Hemşı̇relı̇k Meslegı̇nı̇n İlk Etı̇k Kodları: Geçmı̇şten Günümüze Hemşı̇relı̇k Andı. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi , 33 (1) , 111-122 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egehemsire/issue/49327/630064 2. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. 3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. 4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. 5. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 6. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 7. Glassman, W., & Hadad, M. (2013). Approaches to Psychology. McGraw Hill. 8. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. Macmillan. 9. Morris, C.G. (2002). Understanding Psychology. Prentice-Hall: NJ (Selected Sections: Chapter 1: The Science of Psychology)
      9 Ara sınav
      10 • Ara sınav sorularının tartışılması • Hemşirelik uygulamalarında bakım kavramı, Hümanizm-Holizm (Anlatım/Sunum-Tartışma) • Soru sorma • Yaşam boyu gelişim: ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 217-226. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S:119-144. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 206-216. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji.
      11 • Temel Kavram ve İlişkileri, Kuram/ Model (Tanım), Bakım Vermede Modelin Yeri (Anlatım/Sunum-Yönlendirilmiş Okuma) • Baş etme • İnsancıl ve Hümanist Teoriler 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 123-136. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Glassman, W., & Hadad, M. (2013). Approaches to Psychology. McGraw Hill.
      12 • Hemşire kuramcılar ve kuramları/modelleri (Jigsaw tekniği ile işbirlikli öğrenme) • Atılganlık/ hayır deme • Psikopatoloji-1 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 57-78. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 145-158. 3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 145-158. 4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 223-250. 5. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 6. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 7. Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G., & Neale, J. (2015). Anormal psikolojisi. M. Şahin (çev.), Ankara: Nobel Akademi.
      13 • Sağlık kurumunda yapılandırılmış gözlem • İletişim öğrenci sunumları • Psikopatoloji-2 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 37-56. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 145-158. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 257-290. 4. Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. 5. Hill-Renner, M. T. and Feldman, RS (2016). Aklımın Aklı: Psikoloji. 6. Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G., & Neale, J. (2015). Anormal psikolojisi. M. Şahin (çev.), Ankara: Nobel Akademi.
      14 • Sağlık kurumunda yapılandırılmış gözlem • İletişim öğrenci sunumları • Psikopatoloji-3 1. Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. S: 37-56. 2. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. S: 97-118. 3. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. S: 296-322. 4. Psikopatoloji ile ilgili kısa filmler
      15 Dersin Gözden Geçirilmesi
      16 Final Sınavı

       

      Ders Kitabı

      1. Aştı T.A., Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Yeni Baskı 2020. ISBN-ISSN 978-975-01795-7-0

      2. Ay F. “Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler”, Nobel Tıp Kitapevi, 6. Baskı İstanbul, 2015. ISBN-ISSN 978-605-335-089-7

      3. Üstün B., Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık. 1. Baskı. 2019. ISBN 978-605-82106-2-2

      4. Upton D. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye Giriş. Çeviri: Tabak RS. Palme Yayınevi, 2017. ISBN 9786053556534

      Önerilen Okumalar/Materyaller

      1. Birol L. Hemşirelik Süreci, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2020. ISBN 9786052580462

      2. Özsoy, S., Dönmez, R. (2017). Hemşı̇relı̇k Meslegı̇nı̇n İlk Etı̇k Kodları: Geçmı̇şten Günümüze Hemşı̇relı̇k Andı. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi , 33 (1) , 111-122 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egehemsire/issue/49327/630064 

      3. Kaynar Şimşek, A. & Ecevit Alpar, Ş. (2019). Toplumun Hemşirelik Mesleğine Yönelik İmaj Algisi: Sistematik Derleme . Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi , 2 (1) , 32-46 . Retrieved From https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Sauhsd/Issue/45374/516746

      4. Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir. 2005. ISBN 975-98185-0-7

      5. Cüceloğlu D. İletişim Donanımları “Keşkesiz bir yaşam için iletişim”. 59. Baskı. Remzi Kitabevi. 2019. ISBN 978-975-14-0886-0

      6. Kaya, A. Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. 2017. ISBN 978-605-364-064-6

      7. Kocaman, N. Sağlık bakım profesyonelleri ve hasta iletişimi. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. 2015. 161-195 ISBN 9786053350934

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      2
      20
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      15
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      1
      30
      Final Sınavı
      1
      35
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      4
      65
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      35
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      6
      96
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      1
      14
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      2
      15
      30
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      15
      15
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      1
      40
      40
      Final Sınavı
      1
      55
      55
          Toplam
      250

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum  ve davranışa sahiptir.

      -
      -
      -
      X
      -
      2

      Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır.

      -
      -
      X
      -
      -
      3

      Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder.

      X
      -
      -
      -
      -
      4

      Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder.

      X
      -
      -
      -
      -
      5

      Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

      -
      -
      -
      X
      -
      6

      Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

      X
      -
      -
      -
      -
      7

      Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır.

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır.

      X
      -
      -
      -
      -
      9

      Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır.

      -
      -
      X
      -
      -
      10

      En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri “Your Career Steps” etkinliği ile kariyerlerine adım adım hazırlanıyorlar.
      Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri “Your Career Steps” etkinliği ile kariyerlerine adım adım hazırlanıyorlar.

      Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri “Your Career Steps” etkinliği ile kariyerlerine adım adım hazırlanıyorlar. ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      6. Uluslararası & 14. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
      6. Uluslararası & 14. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi

      İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde, Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği tarafından 6–9 Kasım 2025 ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Meme Kanseri Farkındalığı Etkinliği
      Meme Kanseri Farkındalığı Etkinliği

      Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Kulübü ve İzmir Balçova Toplum Sağlığı Merkezi Kanser Erken Teşhis ve Tarama Merkezi Birimi işbirliği ile ...

      Devamı
      15 Ekim Dünya El Yıkama Günü Etkinliği
      15 Ekim Dünya El Yıkama Günü Etkinliği

      15 Ekim Dünya El Yıkama Günü kapsamında, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ile İzmir Özel Türk ...

      Devamı
      14. Ulusal & 6. Uluslararası Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Kongresi
      14. Ulusal & 6. Uluslararası Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Kongresi

      14. Ulusal & 6. Uluslararası Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Kongresi, İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve ...

      Devamı
      Hemşirelikte Teoriden Uygulamaya: Mikro-Yeterlilik Programı I
      Hemşirelikte Teoriden Uygulamaya: Mikro-Yeterlilik Programı I

      Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği işbirliğinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Mikroyeterlilikler ...

      Devamı
      Güvenlik Kültürü Yaratmak Kesici Delici Alet Yaralanması Riskini Azaltma Sempozyumu
      Güvenlik Kültürü Yaratmak Kesici Delici Alet Yaralanması Riskini Azaltma Sempozyumu

      Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği işbirliğinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Mikroyeterlilikler ...

      Devamı
      Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden Yeni Döneme Keyifli Başlangıç
      Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden Yeni Döneme Keyifli Başlangıç

      Sağlık Bilimleri Fakültesi öğretim üyeleri/elemanları ve öğrencileri yeni akademik yıl başlangıcında düzenlenen fakülte kahvaltısında bir araya geldi. Yoğun tempolu döneme moral ve ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU