
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 110 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mesleki Temeller II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 110
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin; hastaların, hastalığa ve duruma yönelik tepkilerini anlamlandırabilmeyi, özel durumu olan hastaya yaklaşıma, danışmanlık ve görüşme tekniklerine ve eleştirel düşünmeye ilişkin bilgi, tutum ve becerileri öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; görüşme tekniklerini, danışmanlık becerilerini, ağrısı olan anksiyeteli, ağlayan vb özel durumu olan hastalara yaklaşımı, düşünme süreci, eleştirel düşünmenin önemi, eleştirel düşünme stratejileri, eleştirel düşünmenin geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve becerileri kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | -Giriş ve Dersin Tanıtılması -Düşünme: Doğası ve düşünme türleri | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf -Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. Türklük Bilimi Araştırmaları, (32), 127-146. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/157123 |
2 | -Terapötik İletişim -Hemşirelikte eleştirel düşünme | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf -Aşti T.A., Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. ss:95-102. - Dikmen, Y. D., & Usta, Y. Y. (2013). Hemşirelikte eleştirel düşünme. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 31-38 http://acikerisim.ibu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12491/2858/yurdanur-demir-dikmen.pdf?sequence=1&isAllowed=y |
3 | -Görüşme teknikleri -Hemşirelikte problem çözme | -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf - Yıldırım, B., & Özkahraman, Ş. (2011). Hemşirelikte Problem Çözme. SDU Journal of Health Science Institute/SDÜ Saglik Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3), 155-159 https://eds.p.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=d27da16c-5c9f-4797-a52f-59368cd42598%40redis |
4 | -Danışmanlık becerileri -Kavram haritası | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf -Satı, D. İ. L., & Fatma, Ö. Z. (2014). Hemşirelik öğretiminde bir strateji: kavram haritasının kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 1(1), 81-89. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88632 |
5 | -Ağrısı olan hastaya yaklaşım -Güvenilir bilgi kaynakları ve kullanımı | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf - KURBANOĞLU, S. S. (2002). WWW bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), 11-25. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/610582 |
6 | -Tedaviyi reddeden hastaya yaklaşım -Literatür tarama ve güvenilir kaynaklara ulaşma | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf -Yuvanç E, Akaltan KF. (2022) Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal.;9(1):344-51. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1349711 |
7 | -Ağlayan bireye yaklaşım -Argüman analizi | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf - Üzelgün, M. A. (2015). Sosyal temsil çalışmaları için sistematik bir yöntem olarak argüman analizi. Psikoloji Çalışmaları, 35(2), 71-92. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/409005 - Üzelgün, M. A., Küçükural, Ö., & Rahmi, O. R. U. Ç. (2020). Argüman analizinde dört yaklaşım: Toulmin modeli, pragma-diyalektik, politik söylem analizi ve argüman kaynakları modelinin bir karşılaştırması. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, (59), 265-297. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1512182 |
8 | -Ara sınav - Hemşirelikte karar verme | -Sucu, G., Dicle, A., & Saka, O. (2012). Hemşirelikte klinik karar verme, etkileyen etmenler ve karar verme modelleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9(1), 52-60. https://www.jer-nursing.org/Content/files/sayilar/56/KUHEAD_9_1_52_60.pdf |
9 | -Anksiyeteli Bireye Yaklaşım Öfkeyle Başetme ve Öfkeli Hastaya Yaklaşım - Reflekşın yazama | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf - Mert, H., Bilik, Ö., Yıldırım Sarı, H., & Üstün, B. (2011). Bir öğrenme deneyimi: reflekşın (reflection). https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/4590/89-93_mert.pdf?sequence=1&isAllowed=y |
10 | -Çatışma Çözümü -Öğrenci sunumları | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf |
11 | -Özel Durumlarda İletişim (işitme, duyma, konuşma engeli olan birey ile iletişim, bilinci kapalı hasta ile iletişim) -Öğrenci sunumları | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf |
12 | -Kötü haber Verme -Öğrenci sunumları | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf |
13 | -Kriz Yaşayan Bireye Yaklaşım -Öğrenci sunumları | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf |
14 | - Öğrenci Sunumları -Reflekşın ödevi geri bildirimleri | - Üstün,B.,Demir S. (2019) Hemşirelikte İletişim, Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss: 1-368. ISBN: 9786058210622. -Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir , ss 1-238. ISBN: 9789759818500 -Kaya, A. (2017) Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/232017165933ki.pdf |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
25
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
6
|
12
|
Proje |
1
|
6
|
6
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
|||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
X | ||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinlikleri 1-5 Aralık tarihlerinde İEÜ Sağlık Kulübü

Uluslararası Adli Hemşirelik Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi SBF Hemşirelik Bölümü, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi SBF Hemşirelik Bölümü ve Adli Bilimciler Derneği tarafından

MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık

2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.

3. Sınıf Öğrencimizden Staj Başarısı
3. Sınıf öğrencilerimizden İrem Akbıyık'ın yaz stajını yaptığı İzmir Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde göstermiş olduğu profesyonel yaklaşım, üstün çaba ve başarılarından dolayı kendisine

9 Eylül İzmir Yarı Maratonu
Hemşirelik Bölümümüz Öğretim Görevlilerinden Emine SEZGÜNSAY 11 Eylül 2022 İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği 10. Uluslararası 9 Eylül İzmir Yarı Maratonu’na katılmış, 35-40

Mezuniyet Törenimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü bu yılki mezuniyet töreni kampüs içindeki amfitiyatroda gerçekleştirildi.Tören sonunda keplerini havaya atan mezunlar, üniversiteyi başarıyla

Uludağ Premium Ultra Trail
Hemşirelik Bölümümüz Öğretim Görevlilerinden Emine SEZGÜNSAY 22 - 24 Temmuz 2022 tarihleri arasında Bursa Uludağ’da gerçekleştirilen Uludağ Premium Ultra Trail, EPIX 30K