
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 215 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İç Hastalıkları ve Cerrahi Hemşireliği Uygulaması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 215
|
Güz
|
0
|
8
|
4
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, iç hastalıkları hemşireliği ve cerrahi hemşireliği derslerinde edindiği güncel kanıt temelli teorik bilgiyi klinik uygulamada hasta bakımına entegre etmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dahili ve cerrahi kliniklerde hemşirelik bakım yönetiminin geliştirilmesi ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesidir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
2 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
3 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
4 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
5 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
6 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
7 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
8 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
9 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
10 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
11 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
12 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
13 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
14 | Dahili ve Cerrahi Alanlarda Mesleki Uygulamalar | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Karadakovan A, Eti Aslan F. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım I-II. 4. Baskı, Akademisyen Kitapevi, 5. Basım, Ankara, Cilt 1,2; ss: 1-1414. ISBN: 9786052585290.
Eti Aslan F. (2016). Cerrahi bakım vaka analizleri ile birlikte. Ankara, Akademisyen Kitabevi, ss:1- 956. ISBN: 9786059354394 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
50
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
50
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
2
|
26
|
52
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
|||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinlikleri 1-5 Aralık tarihlerinde İEÜ Sağlık Kulübü

Uluslararası Adli Hemşirelik Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi SBF Hemşirelik Bölümü, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi SBF Hemşirelik Bölümü ve Adli Bilimciler Derneği tarafından

MEME KANSERİ FARKINDALIK ETKİNLİĞİ
Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayı kapsamında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Kulübü öğrencileri ile Meme Kanseri Farkındalık

2022-2023 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2022-2023 Akademik yılı Açılış Dersi 'Dokunmanın Gücü' başlıklı konuşması ile Prof. Dr. Sema Savcı'nın katkılarıyla gerçekleştirildi.

3. Sınıf Öğrencimizden Staj Başarısı
3. Sınıf öğrencilerimizden İrem Akbıyık'ın yaz stajını yaptığı İzmir Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde göstermiş olduğu profesyonel yaklaşım, üstün çaba ve başarılarından dolayı kendisine

9 Eylül İzmir Yarı Maratonu
Hemşirelik Bölümümüz Öğretim Görevlilerinden Emine SEZGÜNSAY 11 Eylül 2022 İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği 10. Uluslararası 9 Eylül İzmir Yarı Maratonu’na katılmış, 35-40

Mezuniyet Törenimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü bu yılki mezuniyet töreni kampüs içindeki amfitiyatroda gerçekleştirildi.Tören sonunda keplerini havaya atan mezunlar, üniversiteyi başarıyla

Uludağ Premium Ultra Trail
Hemşirelik Bölümümüz Öğretim Görevlilerinden Emine SEZGÜNSAY 22 - 24 Temmuz 2022 tarihleri arasında Bursa Uludağ’da gerçekleştirilen Uludağ Premium Ultra Trail, EPIX 30K