SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 316 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Halk Sağlığı Hemşireliği ve Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 316
|
Güz/Bahar
|
0
|
8
|
4
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, halk sağlığı hemşireliği ve ruh sağlığı hemşireliği derslerinde öğrendikleri bilgileri halk sağlığı ve ruh sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına entegre etmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Halk sağlığı ve Ruh Sağlığı hemşireliği uygulama alanlarında hemşirelik bakımının gözlenmesi, uygulanması ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesini içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi, Kurum ziyaretleri Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
2 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi, Kurum ziyaretleri Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
3 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi, Kurum ziyaretleri Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
4 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi, Kurum ziyaretleri Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
5 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi, Kurum ziyaretleri Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
6 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi, Kurum ziyaretleri Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
7 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
8 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
9 | Okul Sağlığı Hemşireliği , Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
10 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
11 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
12 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
13 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
14 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Psikiyatri Hemşireliği Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması, Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri | |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
13. Akhan LU, Beytekin E, Aydın YG, Özgür H, Küçükvural G, Acar H,Darıkuşu ME. Psikiyatri kliniğinde yatan hastaların terapötik ortam algılamaları Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2013; 4 (4):194-199 http://acibadem.dergisi.org/uploads/pdf/pdf_AUD_209.pdf |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
60
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
20
|
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
32
|
32
|
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
|||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.