SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 331 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hemşirelikte Yönetim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 331
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimine ilişkin temel kavramları öğretmeyi; liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavramları içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | - Tanışma, Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme - Yönetim Kavram ve Kuramları | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:7-30. |
2 | Yönetim Süreci ve Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:31-66. |
3 | Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Hemşirelikle Ilgili Yasal Düzenlemeler | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:67-94. |
4 | İletişim ve Çatışma Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:95-150. |
5 | Önderlik (Güç, Otorite ve Etkileme) | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:151-182. |
6 | Sorun Çözme ve Karar Verme | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:183-208. |
7 | Değişim Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:209-242. |
8 | Kalite Yönetimi Hasta Güvenliği Çalışan Sağlığı ve Güvenliği | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:243-266. Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:459-490. |
9 | Ara Sınav | |
10 | İnsan Kaynakları Yönetimi-Hemşire İnsan Gücünün Planlanması | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:267—312. |
11 | Hemşirelik Bakim Sunum Yöntemleri ve Takım Çalışması | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:313-340. Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:399-428. |
12 | Hemşirelerin Eğitimi ve Kariyer Gelişimi ile Başarım Değerlendirme | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:341-398. |
13 | Güdüleme ve İş Doyumu | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:429-458. |
14 | Kriz Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:491-506. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. Hemşirelikte Yönetim. (1. Baskı). İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Budak, G., Budak, G. (2016). İşletme Yönetimi. 8. Baskı. Barış Yayınları, İzmir. ISBN: 9789756751251 Eren, E. (2019) Yönetim ve Organizasyon. 13. Baskı, Beta Basım Yayın, İstanbul. ISBN: 9786052423301 Koçel, T. (2020). İşletme Yöneticiliği. 18. Baskı. Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. ISBN: 9786052425817 Tomey, A.M. (2008). Guide to Nursing Management and Leadership. 8.Edition. Mosby Elsevier, Missouri. ISBN: 9780323052382 Yoder-Wise, P.S. (2018). Leading and Managing in Nursing. 7. Edition. Mosby Elsevier, Missouri. eBook ISBN: 9780323547338 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.