Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

      Hemşirelik

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
        • Dekan Mesajı
        • Yönetim
        • Misyon, Vizyon
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Öğretim Programı
        • Dersler
        • Yan Dal Programları
        • Değişim Programları
        • Alt Yapı/ Laboratuvarlar
        • Klinik/alan Uygulaması
        • Mezuniyet Koşulları
      • Bilimsel Faaliyetler
        • Akademik Yayınlar
      • İş Birlikleri
        • Ulusal
        • Uluslararası
      • Etkinlikler
        • Tüm Haberler
        • Videolar
      • Akreditasyon
        • Program Amaçları
        • Program Yeterlilikleri
        • TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Komisyonlar
        • İç ve Dış Paydaşlarımız
        • Hemşirelik Bölümü Akts Oranları
        • Mezunlar
          • Mezun Videoları
          • Mezun Başarı Hikayesi
        • Oryantasyon Programı
          • 2023-2024 Akademik Yılı Oryantasyon Programı
          • 2022-2023 Akademik Yılı Oryantasyon Programı
          • 2021-2022 Akademik Yılı Oryantasyon Programı
      • Formlar
        • Ölçme Değerlendirme Kilavuzu
        • Sınav Sorusu Hazırlama Ölçütleri
        • Akademik Danışmanlık Uygulama Esasları ve Danışman Görüşme-Değerlendirme Formları
        • Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • İletişim

      HEM 340 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Büyüme ve Gelişme
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      HEM 340
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      4

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      Türkçe
      Dersin Türü
      Seçmeli
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Grup çalışması
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr. Öğr. Üyesi Bahise AYDIN
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Dr. Öğr. Üyesi Bahise AYDIN
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin, çocukluk dönem özelliklerini ve bu döneme ilişkin gerekli kavramları ve kuramları öğrenmeleri amaçlanmıştır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Çocukluk dönemine ilişkin kavramları ve kuramları tanımlayabilecektir,
      • Çocukluk dönemi büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörleri açıklayabilecektir,
      • Çocukluk dönemi fiziksel büyümeyi değerlendirebilecektir,
      • Çocukluk döneminde çocuğun büyüme ve gelişim sürecinde normalden sapmaları tanımlayabilecektir,
      • Tehdit altındaki çocuğun sağlık bütünlüğünü sağlayabilecek (koruyucu, tedavi edici, rehabilite edici) hemşirelik girişimlerini sayabilecektir.
      Ders Tanımı Bu ders, büyüme ve gelişmenin tanımı, büyüme ve gelişme kuramları, çocukluk dönemine özel fiziksel, duygusal, sosyal, kognitif gelişme ve normalden sapmaları tanılama kriterleri ve çocukluk döneminde sıklıkla görülebilen davranış bozukluklarını kapsar.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      X
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Dersin tanıtımı Büyüme gelişme tanımları ve genel ilkeleri Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 2-5. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 133-164. Yeşilyaprak B. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 10. Baskı, Pegem yayıncılık, Ankara. s: 27-73 Ergin, H., Yıldız, A. (2010). Gelişim Psikolojisi. 2. Baskı, Nobel yayıncılık, Ankara. s:33-37 Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      2 Büyüme-gelişmeyi etkileyen faktörler Gelişim kuramcıları, Gelişimsel Dönemler Çocukla İletişim Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 21-57, 163-181. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 133-164. Yeşilyaprak B. (2004). s:75-132 Ergin, H., Yıldız, A. (2010). s:7-14 Bektaş M., Ayar D. (2023) Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencileri için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları. Eğiten Kitap. Ankara. S: 39-73. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap Küçük Sınav
      3 0-1 yaş çocuğun büyüme-gelişme özellikleri 1-3 yaş çocuğun büyüme-gelişme özellikleri Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 59-111. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel tıp k,itabevleri. Ankara. S: 31-46. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 129-170. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap Küçük Sınav
      4 3-6 yaş çocuğun büyüme-gelişme özellikleri 6-12 yaş çocuğun büyüme-gelişme özellikleri 12-18 yaş çocuğun büyüme-gelişme özellikleri Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 59-111. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 85-99. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 129-170. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap Küçük Sınav
      5 Büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 133-164. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel tıp k,itabevleri. Ankara. S: 59-91. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap Küçük Sınav
      6 Büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 133-164. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel tıp k,itabevleri. Ankara. S: 59-91. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap Küçük Sınav
      7 Ara sınav
      8 Ara Sınav Sorularının Değerlendirilmesi Erken çocukluk döneminde büyüme ve gelişimin desteklenmesi Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 129-162. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 106-112. Uzman Konuk Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      9 Erken çocukluk döneminde büyüme ve gelişimin desteklenmesi Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 129-162. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel tıp k,itabevleri. Ankara. S: 31-46. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 171-198. Uzman Konuk Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      10 Geç çocukluk döneminde büyüme ve gelişimin desteklenmesi Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 129-162. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 106-112. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 171-198. Uzman Konuk Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      11 Geç çocukluk döneminde büyüme ve gelişimin desteklenmesi Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 183-236. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel tıp k,itabevleri. Ankara. S: 31-46. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 171-198. Uzman Konuk Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      12 Sınıf çalışması Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 183-236. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 113-115. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 171-198. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      13 Sınıf çalışması Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children: study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 237-275. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel tıp k,itabevleri. Ankara. S: 31-46. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 199-229. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      14 Sınıf çalışması Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children: study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York. S: 237-275. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. S: 119-130. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. S: 199-229. Anlatım / Sunum, Tartışma, Olgu/vaka çalışması, Soru cevap
      15 Dersin gözden geçirilmesi
      16 Final Sınavı

       

      Ders Kitabı

      Stolarz-Fantino S. et all. (2009) The development of children : study guide. 6th ed. Worth Publishers. New York.  ISBN: 978-1-4292-1783-5.

       

      Önerilen Okumalar/Materyaller

      1. Yiğit R. (2020) Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme. Genişletilmiş 2. Baskı. Çukurova Nobel Tıp, Antalya. ISBN-ISSN 9786052369203.

      2. Erci B., Kılıç D., Adıbelli D. (2018) Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ. ISBN 978-605-83928-6-1

      3. Arslan S. (2023) Pediatri Hemşireliğinin Temelleri. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. ISBN: 978-625-397-035-2.

      4. Törüner EK., Büyükgönenç L. (2023) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara. ISBN: 978-625-7564-78-6.

      5. Bektaş M., Ayar D. (2023) Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencileri için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları. Eğiten Kitap. Ankara. ISBN 978-625-6594-10-4.

      6. Yeşilyaprak B. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 10. Baskı, Pegem yayıncılık, Ankara. ISBN-ISSN 975-6802-77-4

      7. Ergin H., Yıldız A. (2010). Gelişim Psikolojisi. 2. Baskı, Nobel yayıncılık, Ankara. ISBN-ISSN 978-605-395-313-5

      8. Bremner G., Slater A. (2004). Theories of Infant Development. Blackwell Publishing, USA. ISBN: 0-631-23337-7.

      9. Kerem Günel M. (2022). Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim. Hipokrat Yayıncılık, Ankara. ISBN: 978-625-7399-49-4.

      10. Kutlutürk Yıkılmaz S., Tanrıverdi M. (2023). Normal Hareket ve Fonksiyon Gelişimi. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul. ISBN: 978-625-8103-35-9.

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      5
      30
      Portfolyo
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      1
      40
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      1
      30
      Final Sınavı
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      6
      60
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      40
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      3
      2
      6
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      5
      4
      20
      Portfolyo
      0
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      1
      30
      30
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      1
      16
      16
      Final Sınavı
      0
          Toplam
      120

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum  ve davranışa sahiptir.

      -
      X
      -
      -
      -
      2

      Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır.

      X
      -
      -
      -
      -
      3

      Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder.

      X
      -
      -
      -
      -
      4

      Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder.

      X
      -
      -
      -
      -
      5

      Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

      X
      -
      -
      -
      -
      6

      Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

      X
      -
      -
      -
      -
      7

      Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır.

      X
      -
      -
      -
      -
      8

      Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır.

      X
      -
      -
      -
      -
      9

      Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır.

      X
      -
      -
      -
      -
      10

      En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      14. Ulusal & 6. Uluslararası Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Kongresi
      14. Ulusal & 6. Uluslararası Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Kongresi

      14. Ulusal & 6. Uluslararası Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Kongresi, İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve ...

      Devamı
      Hemşirelikte Teoriden Uygulamaya: Mikro-Yeterlilik Programı I
      Hemşirelikte Teoriden Uygulamaya: Mikro-Yeterlilik Programı I

      Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği işbirliğinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Mikroyeterlilikler ...

      Devamı
      Güvenlik Kültürü Yaratmak Kesici Delici Alet Yaralanması Riskini Azaltma Sempozyumu
      Güvenlik Kültürü Yaratmak Kesici Delici Alet Yaralanması Riskini Azaltma Sempozyumu

      Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği işbirliğinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Mikroyeterlilikler ...

      Devamı
      Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden Yeni Döneme Keyifli Başlangıç
      Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden Yeni Döneme Keyifli Başlangıç

      Sağlık Bilimleri Fakültesi öğretim üyeleri/elemanları ve öğrencileri yeni akademik yıl başlangıcında düzenlenen fakülte kahvaltısında bir araya geldi. Yoğun tempolu döneme moral ve ...

      Devamı
      Hemşirelik Bölümümüz Bowling Turnuvasında İkincilik Ödülü Kazandı!
      Hemşirelik Bölümümüz Bowling Turnuvasında İkincilik Ödülü Kazandı!

      Hemşirelik haftası etkinlikleri kapsamında 22 Mayıs 2025 tarihinde Türk Hemşireler Derneği İzmir Şubesi tarafından düzenlenen Bowling Turnuvası'nda, İzmir Ekonomi Üniversitesi ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      12-18 Mayıs Hemşirelik Haftası
      12-18 Mayıs Hemşirelik Haftası

      Her yıl 12-18 Mayıs Hemşirelik haftasında düzenlenen etkinlikler kapsamında 12 Mayıs 2025 günü öğleden önce Cumhuriyet Meydanında düzenlenen etkinliğe İEÜ ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      1. İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kongresi Gerçekleşti
      1. İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kongresi Gerçekleşti

      25–27 Nisan 2025 tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ev sahipliğinde düzenlenen 1. Uluslararası İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri ...

      İlgili SKA:
      3
      4
      Devamı
      EONS Erken Kariyer Araştırma Hibesi 2024 Ödülü
      EONS Erken Kariyer Araştırma Hibesi 2024 Ödülü

      Hemşirelik Bölümü öğretim elemanlarımızdan Araş. Gör.  Selcan Zeynep Ergöz Aksoy doktora tez projesiyle başvurduğu Avrupa Onkoloji Hemşireliği Derneği (European Oncology ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU