SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
HEM 347 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kronik Hastalıklar Hemşireliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HEM 347
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin, kronik hastalıkları ve önemini kavramasını, kronik hastalıklarda bakım uygulamalarını öğrenmesini ve yapabilmesini, kronik hastalıkların yönetimini gerçekleştirmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; kronik hastalıklar ve önemi, primer ve sekonder korunma, kronik hastalıklarda uyum süreci ve bakım, toplumda sık görülen kronik hastalıklar ve bakımı, kronik ağrı ve bakım, kronik hastalıklarda alternatif ve tamamlayıcı bakım konularını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kronik Hastalıklar ve Önemi Kronik Hastalıklarda Primer ve Sekonder Korunma | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 1. Kronik Hastalıklar ve Önemi, sayfa: 1, 37. Bölüm 2. Kronik Hastalıklarda Primer ve Sekonder Korunma, sayfa: 9 |
2 | Kronik Hastalıklarda Uyum Süreci Kronik Hastalıklarda Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 5. Kronik Hastalıklarda Uyum Süreci, sayfa: 51. Bölüm 6. Kronik Hastalıklarda Bakım, sayfa: 65 |
3 | Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı (KOAH) ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-2. Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı (KOAH) ve Bakım, sayfa: 75 |
4 | Hipertansiyon ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-3. Hipertansiyon ve Bakım, sayfa: 95. |
5 | Koroner Arter Hastalıkları ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-4. Koroner Arter Hastalıkları ve Bakım, sayfa: 111. |
6 | Kronik Kalp Yetersizliği ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-5. Kronik Kalp Yetersizliği ve Bakım, sayfa: 147. |
7 | Diyabet (Tip 2) ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-14. Diyabet (Tip 2) ve Bakım, sayfa: 291. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-17. Kronik Böbrek Yetmezliği ve Bakım, sayfa: 381. |
10 | Kan Hastalıkları ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-18. Kan Hastalıkları ve Bakım, sayfa: 397. |
11 | Kolorektal Kanserler ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-7. Kolorektal Kanserler ve Bakım, sayfa: 177. |
12 | İnme ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-11. İnme ve Bakım, sayfa: 239. |
13 | Osteoporoz ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-19. Osteoporoz ve Bakım, sayfa: 423. |
14 | Kronik Ağrı ve Bakım Kronik Hastalıklarda Alternatif ve Tamamlayıcı Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-9. Kronik Ağrı ve Bakım, sayfa: 201. Bölüm 6-27. Kronik Hastalıklarda Alternatif ve Tamamlayıcı Bakım, sayfa: 539. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. ISBN-ISSN 978-975-420-865-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Enç N. (Editör). (2014). İç Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi 50.yıl yay. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. ISBN: 9786053355786 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
12
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
|||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
|||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.