![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
ING 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İngilizcede Akademik Beceriler II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 106
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | ING 106 dersinin amacı öğrencilere başlangıç üstü dil (A1-A2) düzeyinde dil becerileri kazandırmaktır. Güz dönemi sonunda öğrencilerin şimdiki zaman, geniş zaman ve geçmiş zamanı anlamaları ve iletişim ortamında kullanmaları beklenmektedir. Bunun yanısıra gözden geçirme ve tarama yöntemlerini kullanarak seviyelerine uygun metinleri okuyup anlamaları, verilen bir konu ile ilgili 100-120 kelimelik bir paragraf yazmaları hedeflenmektedir.Yazdıkları paragraflarda bir yeri, bir nesneyi ya da bir kişiyi tasvir etmeleri gerektimektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | English File 4th Edition: Elementary Student's Book 978-0-19-403159-2 |
2 | 7 A - Selfies | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 54-55 978-0-19-403159-2 |
3 | 7 B - Wrong Name, Wrong Place / 7 C - Happy New Year! | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 56-57-58-59 978-0-19-403159-2 |
4 | Getting Lost (Practical English 4) / 8 A - A Murder Mystery | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 60-61-62-63 978-0-19-403159-2 |
5 | 8 B - A House with a History | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 64-65 978-0-19-403159-2 |
6 | 8 C - Room 333 / Revise and Check | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 66-67-68-69 978-0-19-403159-2 |
7 | 9 A - My Dinner Last Night / 9 B - White Gold | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 70-71-72-73 978-0-19-403159-2 |
8 | At a Restaurant (Practical English 5) - Ara sınav | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 76-77 978-0-19-403159-2 |
9 | 9 C - Facts and Figures / 10 A - The Most Dangerous Place | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 74-75-78-79 978-0-19-403159-2 |
10 | 10 B - Five Continents in a Day | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 80-81 978-0-19-403159-2 |
11 | 10 C - The Fortune Teller / Revise and Check | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 82-83-84-85 978-0-19-403159-2 |
12 | 11 B - Experiences or Things? / Writing Practice | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 88-89 978-0-19-403159-2 / Blackboard Reading Assignment |
13 | 11 C - How Smart is Your Phone? | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 90-91 978-0-19-403159-2 / Blackboard Writing Assignment |
14 | Sözlü Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 54-91 978-0-19-403159-2 |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | English File 4th Edition: Elementary Student's Book Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert 978-0-19-403159-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | English File 4th Edition: Elementary WorkBook Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert 978-0-19-403289-6 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
1
|
1
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
10
|
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
|||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
|||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![2023-2024 Akademik Yılı Mezuniyet Törenimiz 2023-2024 Akademik Yılı Mezuniyet Törenimiz](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9291_1_th.jpeg)
2023-2024 Akademik Yılı Mezuniyet Törenimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi 2024 yılı mezuniyet töreni 3 Temmuz Çarşamba günü IEU Amfitiyatro'da gerçekleştirildi.Tören sonunda hemşirelik andını okuyup keplerini havaya atan Hemşirelik
![Skor-O Oryantiring Yarışması Skor-O Oryantiring Yarışması](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9184_1_th.jpeg)
Skor-O Oryantiring Yarışması
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü tarafından Hemşirelik Haftası Etkinlikleri kapsamında düzenlenen Skor-O Oryantiring yarışması başarıyla tamamlandı. Dereceye giren takımları tebrik eder, katılım
![Hemşirelik Haftası'nda Bakımın Ekonomik Gücü Sempozyumu Hemşirelik Haftası'nda Bakımın Ekonomik Gücü Sempozyumu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9147_1_th.jpeg)
Hemşirelik Haftası'nda Bakımın Ekonomik Gücü Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ile Sağlık Bakanlığı SBÜ Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi iş birliğiyle bu yılki ICN
![2022-2024 Yılları Akademik Atama Yükseltme Töreni 2022-2024 Yılları Akademik Atama Yükseltme Töreni](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9128_1_th.jpeg)
2022-2024 Yılları Akademik Atama Yükseltme Töreni
Üniversitemizin 2022-2024 Yılları Akademik Atama Yükseltme Töreninde Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Seda Yakıt Yeşilyurt ve Dr.
![Hemşirelik Bölümü Hocalarımıza “Akademik Başarı Ödülü” Hemşirelik Bölümü Hocalarımıza “Akademik Başarı Ödülü”](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9129_1_th.jpeg)
Hemşirelik Bölümü Hocalarımıza “Akademik Başarı Ödülü”
2022-2024 yılları arasında Web of Science veri tabanında İzmir Ekonomi Üniversitesi adresli en yüksek sayıda bilimsel makalesi olan akademisyenler dikkate alınarak yapılan
![Sağlık Kulübü Kantin Sohbetleri Serisi I- Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar Sağlık Kulübü Kantin Sohbetleri Serisi I- Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9133_1_th.jpeg)
Sağlık Kulübü Kantin Sohbetleri Serisi I- Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar konulu kantin sohbetleri serimizin ilkini verimli ve güzel bir şekilde konuğumuz enfeksiyon hastalıkları uzmanı Dr. Kazım Kıratlı ve
![Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9057_1_th.jpeg)
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
!["Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü "Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9064_1_th.jpeg)
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve