SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Hemşirelik
SB 344 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hareket ve Dans
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SB 344
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez konularından biri olan hareket ve alternatif tedavi yöntemlerinden biri sayılan dansı, sağlık alanında bir araç olarak kullanmayı öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, hareket ve dansın anlamı, işlevleri, sağlığa etkileri, iletişim, anlatım ve empati konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel tanışma, Neden buradasın? Stresi azaltmak mı? Ders çizelgesi, hedefler ve ödevlere genel bakış. | |
2 | Hareketin ve dansın anlamı | Laws K & Sugano A. Physics and the Art of Dance: Understanding Movement. 2008 syf: 1-15 |
3 | Hareket ifadesinin geliştirilmesi | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 33-72 |
4 | İletişim olarak dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 90-123 |
5 | Kendini tanıma | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 248-253 |
6 | Hareket ve ruh hali | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 278-308 |
7 | Anlatım ve empati | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 319-348 |
8 | Başkalarına bağlanma | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 349-358 |
9 | Grup Performansı | |
10 | Benzerlikler ve farklılıklar | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 366-372 |
11 | Terapi olarak hareket ve dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 375-388 |
12 | Özel Gruplar için hareket ve dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 390-402 |
13 | Özel Gruplar için hareket ve dans | Laws K & Sugano A. 2008 syf: 403-415 |
14 | Temalı Afiş Tasarım | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Laws K & Sugano A. 2008. Physics and the Art of Dance: Understanding Movement, ISBN-10: 0195341015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | * American Dance Therapy Association. (n.d.). Scope of Practice Definition for Dance/Movement Therapy. Retrieved February 13, 2015, from http://www.adta.org/Resources/Documents/Scope%20of%20Practice%20Definition%20for%20DMT.pdf * About Dance/Movement Therapy. (n.d.). Retrieved from http://www.adta.org/about_dmt * Chang, M. H. (2016). Dance/Movement Therapists of Color in the ADTA: The First 50 Years. American Journal of Dance Therapy, 38(2), 268–278. https://doi.org/10.1007/s10465- 016-9238-9 * Association for Dance Movement Psychotherapy UK. (2013). What is Dance Movement Psychotherapy? The Website for the Association for Dance Movement Psychotherapy UK. https://admp.org.uk/dance-movement-psychotherapy/what-is-dance-movementpsychotherapy/ * Burzynska, A. Z., Finc, K., Taylor, B. K., Knecht, A. M., & Kramer, A. F. (2017). The Dancing Brain: Structural and Functional Signatures of Expert Dance Training. Frontiers in Human Neuroscience, 11, 566. https://doi.org/10.3389/fnhum.2017.00566 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
22
|
22
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. |
X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. |
|||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
|||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
X | ||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. |
|||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sağlıklı Yaş Alma Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü moderatörlüğünde, Balçova Belediyesi işbirliğiyle 18-24 Mart Yaşlılar Haftası kapsamında Sağlıklı Yaş Alma
"Kadınların Geleceğini Güçlendiren Üniversite" Ödülü
Koç Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile Ekonomi Gazetesi’nin stratejik ortaklığında düzenlenen “Lider Kadın Paneli ve
8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarını Geliştirme Çalıştayı
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda birçok başarılı proje ve etkinliğe imza atan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde "Toplumsal Cinsiyet
Gururlu Ameliyathane Hemşireleri-Geleceğimiz
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümünün Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği (TCAHD) iş birliğinde hazırladığı 15 Şubat Avrupa Ameliyathane
Farkında mısınız? HIV/AIDS
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, EKOKAM katkıları ile hazırlanan HIV/AIDS Farkındalık Haftası etkinliği 1 Aralık 2023 tarihinde üniversitemizde gerçekleştirilmiştir.
5. Uluslararası & 13. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü iş birliğinde Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği’nin 16-19 Kasım tarihlerinde Kuşadası’nda düzenlediği 5.
2023-2024 Akademik Yılı Sağlık Bilimleri Fakültesi Açılış Dersi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi 2023-2024 Akademik yılı Açılış Dersi 'Antik Çağdan Günümüze Kanser ve Beslenme İlişkisi' başlıklı konuşması ile Dr. Öğr.